söndag 15 mars 2009

Tre väninnor i Södertälje.

Jenny, Eva och Margit.
















På 90-talet träffades Jenny, Eva och jag på det beteendevetenskapliga programmet på högskolan i Eskilstuna. Vår nyfikenhet på livet och människor hade fört oss alla tre dit. År 2000 tog vi vår examen. Som nyutexaminerade beteendevetare/sociologer begav vi oss ut i arbetslivet på nytt. I går var det fem år sedan vi träffades alla tre. Med var sin man och sammanlagt nio barn, boende i var sin stad i tre olika län, med olika yrkesval och arbetsplaster har vi mycket att prata om; tre kvinnoöden skulle penetreras på en kväll. Vi började dagen med att gå på tre loppisar i Södertälje, sen åt vi lunch på den fantastiska Indiska restauranten liggande vid brandstationen och senare på kvällen åt vi middag på en annan bra restaurant. Ingen av oss skulle stå vid köksgrytorna och laga mat denna dag inte! Vi hade inte tid till det, vi skulle dela minnen, skratta, kramas och njuta av varandras sällskap och goda vänskap.

Tusen tack Jenny och Eva för en underbar helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Tack för en trevlig och mysig helg! Vi måste snart göra om det. Ha det gott!
kram jenny m

Margit Urtegård sa...

Hej Jenny.

Tack för senast, det var jättekul att träffas igen. Nästa gång är det min tur, jag får väl hitta några loppis åt er här i staden också:-).

Kramizar Margit

Anonym sa...

Hejsan på er mina vänninor. Den här helgen lever jag på ett tag. Vi syns i Strängnäs snart
Kram
Eva

Margit Urtegård sa...

Hej Eva.

Ja, den här helgen lever vi på ett tag:-)! En vårfest i Strängnäs blir bra sen. Och så får vi planera vår resa till London, men då blir det inga loppis, hoppas jag:-). Hälsa kinesen och de andra.

Kram Margit