torsdag 5 mars 2009

Statsministern Fredrik Reinfeldt (m).

Margit Urtegård och Fredrik Reinfeldt.
















I dag var jag på inspelningen av Skavlan på SVT i Stockholm. I morgon kväll sänds programmet. Efter inspelningen gick jag fram till statsministern och sa hej. Han kom ihåg lilla jag från Strängnäs. Jag sa till honom att jag tycker att han gör ett bra jobb. Fredrik tackade. Det finns mycket man kan säga om regeringens politik och allt är långt i från strålande. Men, Fredrik är en bra statsminister och jag är övertygad om att om han får chansen att leda landet en mandatperiod till blir det nog bra till slut.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte han redan varit gäst hos Skavlan?

Margit Urtegård sa...

Hej Mats.

Nej, det var Göran Persson (s). Göran och Fredrik är ju inte direkt lika, så du kan väl inte ha tagit fel på dem?:-).

Klem
Margit

Anonym sa...

Jojo! The beauty and the beast ;-)

Zelda

Anonym sa...

Ohoh Margit. Där är vi inte överens. Du och jag diskuterade honom i måndags och nu står du jämte honom på bloggen. Livet är väl häftigt!

Anonym sa...

Hej Margit!
Det är väl klart att han kommer ihåg DIG!!!!! Vilket fint kort på er två. Ha en trevlig helg
kram jenny m

Anonym sa...

Nu börjar det lukta lite kändisfrotteri, först Alexander Bard och nu Fredde. Fast "under valnötträdet" är en bra kokbok som är välbeprövad sedan tidigare (inköpt på fullpris !!). Fyndade ju själv en massa, även kokböcker, på Åhléns finns en bra bok av Markus Aujalay. Rekommenderas om den finns kvar.

Anonym sa...

Who is the beauty and who is the beast?

Margit Urtegård sa...

Hej Ebbe.

Det vet du väl? Det är jag som är häxan och Fredrik som är den vackra.

Vennlig hilsen
Margit

Anonym sa...

Margit: Nja, tror du har fel där... det är precis tvätom. Inte ens jag kan tycka att det finns någon beauty i F R.

Margit Urtegård sa...

Hej Stentorp.

Du skulle sett Fredrik Skavlan när han böjde sig fram och beundrade vår statsministers långa ögonfransar, som han hade hört talas om. Jag satt där och tänkte på vad heter nu ögonfransar på norska? Jag kom inte på det på en gång. Öyevipper, tror jag vi säger, det låter rätt roligt och rätt logiskt som norskan ofta är; man vippar ju upp och ner på ögonfranserna:-).

Jag träffade Fredrik Reinfeldt första gången för många år sedan. Jag tycker han är både trevlig och kunnig.

Klem
Margit

Anonym sa...

Tyckte nog att Norges statsmenister var bättre än Frederich von smile var :o)

Margit Urtegård sa...

Hej Freddy.

Det är svårt att slå norrmännen i charm har jag hört Er svenskar säga många gånger:-), ja Jens kanske är bättre än Fredrik.

Vennlig hilsen
Margit