tisdag 31 mars 2009

Norsk rock'n'roll-präst; Bjørn Eidsvåg.

Den norske rock'n'roll-prästen Bjørn Eidsvågs sång "Eg ser" (jag ser), har alltid betytt mycket för mig. Texten är underbar; den handlar om Jesus. Den är till dig Lena!

EG SER

"Eg ser at du er trøtt
Men eg kan ikkje gå alle skritta for deg
Du må gå de sjøl
Men eg ve gå de med deg
Eg ve gå de med deg

Eg ser du har det vondt
Men eg kan ikkje grina alle tårene for deg
Du må grina de sjøl
Men eg ve grina med deg
Eg ve grina med deg

Eg ser du vil gi opp
Men eg kan ikkje leva livet for deg
Du må leva det sjøl
Men eg ve leva med deg
eg ve leva med deg

Eg ser at du er redd
Men eg kan ikkje gå i døden for deg
Du må smake han sjøl
Men eg gjer død til liv for deg
Eg gjer død til liv for deg
Eg har gjort død til liv for deg"

6 kommentarer:

Mats Werner sa...

Nu blir det akkurat meget Norge för mig! Först drar jag till Oslo i tre dagar när Pontus ska hämta sitt pick och pack (det blir Köpenhamnsbas för honom nu) och sedan far hustrun och jag på en kortare fjordfärd i Augusti till Bergen och Geiranger. Det ska bli morsomt! Har inte varit i Norge på mange år nu.

Margit Urtegård sa...

Hej Mats.

Ta med lite frisk norsk luft hem till mig också då och hälsa de hurtiga äckelpräktiga härliga norska hurtigbullarna så mycket från mig!!!

Är Pontus din son? Min man heter Pontus.

Klem
Margit

Mats Werner sa...

Ska jag! Stämmer! Och jag vet väl det! Vi har varsin!

Anonym sa...

Tack Goda Margit!

Texten passar perfekt till mig just nu. Jag förstår den. Har precis läst en bok. "Jag blev inte helad" som har öppnat ögonen på mig.

Det är därför jag kan stråla, njuta, se glad och frisk ut trots en förfärlig sjukdom.

I natt drömde jag att en hörnvägg i hallen höll på rasa ihop. Barnen hade gjort något hyss. Puh!

Kram!

Lena

p.s Imorgon eftermiddag kommer jag till dig för vidare färd till Bröstcancerföreningens föreläsning.d.s

Margit Urtegård sa...

Hej Lena.

Tack. Vi ses i morgon. Ring mig när du vet vilken tid du åker hit.

Kram
Margit

Anonym sa...



my web site; lottery Software