söndag 1 mars 2009

Jonas Karlsson, skådespelare och författare.

Margit och Jonas.
















Gårdagen gick i kulturens tecken. Startade med att gå till Bokia i Strängnäs och för att köpa böcker på rean, det blev 18 böcker; lite färre än vad jag brukar köpa på rean. Sen gick jag med mina vänner Yeska och Rasmus till kulturhuset Multeum och lyssnade på Jonas Karlsson. Karlsson läste ur sin novellsamling "Det andra målet", som han gav ut 2007. Det var underhållande att lyssna på Jonas Karlsson; han fick församlingen att skratta flera gånger. Nu skall jag läsa hela boken, som jag har fått av Yeska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margit.

Jag har köpt ett tiotal böcker än så länge men det blir nog fler.

Jag måste liksom "känna in" vilka böcker jag vill ha.

Margit Urtegård sa...

Hej Peo.

Jag har "känt" in böckerna redan:-), det har tagit mig en vecka att plocka ut dem. Jag är jättenöjd med mina val.

MVH Margit