tisdag 17 mars 2009

År 2009!

År 2009; du vet att du lever år 2009 när :

1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen

2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år

3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer

4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig

5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte
har deras e - postadresser

6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag

7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb

8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar

9. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i
garaget

10. All reklam på TV har en internetadress under

11. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de
första 20-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den

12. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå ' online '
innan du hämtar kaffet i espressomaskinen

13. Du lägger huvudet på sidan för att le : )

14. Du läser detta och nickar och ler

8 kommentarer:

Niklas_Axvallen sa...

Då lever jag helt klart i år 2009 ;)

Anonym sa...

Nog log jag och nickade igenkännande och jag skäms att behöva erkänna det men 12an stämmer också! Ruskigt!

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

Håller med Mats där på tolvan.

Nattinatt och kram.
//Blåslampan

Margit Urtegård sa...

Hej Niklas.

Välkommen till min blogg, kul att en 86 hittar vägen hit. Vi ses den 28 mars. Du kommer väl hit då?

MVH Margit

Margit Urtegård sa...

Hej Mats och Cattis.

12an stämmer väl in på mig också och jag skäms inte för det:-).

Klem
Margit

Anonym sa...

Nej, vid 12:an sätter jag verkligen gränsen!
Ibland vaknar jag tidigt, tidigt på morgonen när morgontidningen dansar ner genom brevinkastet och får stålsätta mig och somna om utan att skumma igenom det viktigaste före frukost.

Anonym sa...

Hej margit jag kollar din blogg varje dag alltid lika uppfriskande, har bara valt att inte kommentera nått än ;) då jag kännt att jag inte är "upp to date" på många av ämnena, men 2000-talet är jag uppdaterad på =) Haha. Klart jag kommer ska bli roligt kram på dig!

Margit Urtegård sa...

Hej Niklas.

Tack. Vad kul att du kommer på årsmötet. Kul att du läser min blogg varje dag, det är ett bra betyg. Och du vet mycket om livet du också fast du är så ung, det är just det som är viktigt att vi lär av varandra mellan generationerna. Vad tråkigt mitt liv skulle ha varit om jag inte hade haft den kontakten jag har med så många olika människor i olika åldersgrupper.

Kram på dig också.