söndag 21 mars 2010

Världens kaxigaste norrman är blyg

Margarita och Margit Urtegård












Petter Northug säger till Expressen: "Ibland önskar jag att jag var svensk." Petter är oerhört populär i Sverige. Det är lättera att bli profet i ett annat land än sitt eget. Fast Petter är älskad på hemmaplan också. Jag är i alla fall lycklig över att världens bästa skidåkare är norsk. Då är det som det ska vara liksom!:-)

Det var helt underbart att se när Petter Northug gick över mållinjen i går. Han hade god tid, hämtade en flagga hos publiken och passade på att tacka åskådarna genom att ta flera i hand. Precis innan tvåan kom i rygg på Northug gick han lugnt över mållinjen; ingen spurt denna gång. Jag var några dagar hos min dotter Margarita i Norge under OS. Northug gav oss många spännande OS-ögonblick. Margarita är född samma år och samma månad som Petter Northug. En mycket bra årgång!

Inga kommentarer: