fredag 23 januari 2009

När man får smaka på sin egen medicin!

I dagens SvD står det: "SVT:s programdirektör Annie Wegelius tycker att hennes eget nyhetsprogram "Rapport" behandlade hennes värst när hon hamnade i blåsväder på grund av sina skattebekymmer."

Det här väl inte första gången som gammelmedia gör fel? Men, nu drabbar det en av de egna, då skall kritiken fram! Det är nog sunt att korrarna i gammelmedia får smaka på sin egen medicin i bland, då kanske de blir försiktigare med att försöka hänga oss vanliga dödliga.

I SVT:s interntidning, Vi på tv, skriver Annie Wegelius att flera medier medvetet hårdvinklat historien och kritiserar hårt det egna nyhetsprogrammet. Hon säger bland annat att ett enda telefonsamtal hade räckt för att kolla sanningshalten i ärendet.

Jag säger bara välkommen till verkligheten Annie Wegelius; en verklighet gammelmedia själv har skapat!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margit !

Du som inte gillar pseudodebatter
öppnar nu för just detta.
Vad kritiserar du i denna artikel?

Anni W, SvT, Rapport, gammelmedia eller vad?

Jag som inte är så smart som dina bekanta klarar inte av den här typen av artiklar.

Mvh Patrik

Marie-Louise F M sa...

Hej Margit!
Typiskt! När de själva blir granskade av den "tredje makten" så kritiserare de sina egna metoder!
Vi politiker är ju rätt härdade vid det här laget!
Igår höll Janne Josefsson på och pratade om "KD-krisen"!
Vilken kris? En kris som Janne gärna vill ha, eller??
Kram, Marie-Louise

Anonym sa...

Om Du inte klarar av det Patrik finns det en väldigt enkel lösning: Låt bli och läs!
Go'natt!
MATS

Margit Urtegård sa...

Hej Marie-Louise.

Media går hårt åt kristdemokraterna, jag förstår inte varför. Många av mina norska släktingar och vänner är med i Kristlig folkeparti i Norge och jag har alltid uppfattat de som goda och snälla människor som vill väl, att de är riktiga humanister som arbetar för allas bästa. Religionsfriheten till trots, det verkar inte som man vill eller behöver respektera alla här i Sverige, det är synd, tycker jag. Mycket snack om respekt är det, men när det kommer till kritan gäller det inte alla, tyvärr!

Kämpa på, jag håller på dig. I landstingsvalet kommer du alltid att ha min röst så länge du är med där.

Trevlig helg.

Kram Margit

Anonym sa...

Hej Don Quijote !

Jag läser vilka bloggar jag vill.

Denna debatt kom nu att handla om (kd). Tror inte Margit hade räknat med det ?

mvh Patrik