tisdag 6 januari 2009

Lyckan är att ha goda vänner!

Margit och Ricky på Malta!
"Hey madmargrit,
Happy new year to you! I still have your email written on toilet paper from the cafe!! memories memories! Ef was not the same after you left and is so much quieter now! All the best for 2009
love Ricky"


När jag kom hem från Stockholm nu hade jag fått detta mejl från min engelska kompis Ricky. Han hade ingen mejladress att ge mig när vi skildes åt på Malta i november och jag var rädd för att vi skulle tappa kontakten; var rädd för att han skulle slarva bort toapappret med min mejladress på. Icke sa Nicke! Ricky höll sitt ord och mejlade mig till slut. Han arbetar för EF, han ordnade de sociala evenemangen för oss studenter när vi inte gick i skolan. Alla fester och guideturer med mera höll han i och det gjorde han med bravur! He is the best!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margit!

Vad skoj att han inte tappade lappen förstår att du blev glad. Goda vänner kan man aldrig ha för många av :)
Hoppas du hade det trevligt i Stockholm.

kram kram erica

Margit Urtegård sa...

Hej Erica.

Du har rätt, goda vänner får man aldrig för många av, det är extra kul att få vänner i andra länder. Man lär sig mycket genom/av det.

Jag hade det kul i Stockholm, var på rean på NK. Var där med en god vän som bor i Stockholm, vi avslutade dagen med god mat på kulturhuset.

Kram Margit

Anonym sa...

Madmargit ;-) Epost på toapapper.... vad har du egentligen sysslat med på Malta ?

Margit Urtegård sa...

Hej Peo, kompis.

Du skall inte vara orolig, jag har varit en snäll flicka på Malta, tokig ja, men snäll!

Kram Margit

Margit Urtegård sa...

Hej igen Peo.

Vi kan säga så här, när vi var på vinprovning i en grotta så glömde de mig och en väninna i baren, först när de kom på bussen så upptäckte de att jag inte var med och fick hämta mig och min kompis. När vi gick runt i en gammal stadsdel pratade min väninna och jag med en innfödd och blev inbjudna i hans och hans fru hem, till deras bar, hela vårt sällskap fick vänta på oss. På skolan pratade jag med allt och alla och på pubarna så blev jag känd med alla chefer och övrig personal. Jag har trots allt jobbat inom branchen. Det var liv och rulle kring mina kompisar och mig; det hände alltid något roligt där vi befann oss, därav namnet Madmargrit.

Kram Margit