torsdag 8 januari 2009

Den brittiska författaren David Tammet.

Den brittiska författaren David Tammet har Aspergers syndrom. Han har skrivit boken "Född en blå dag". Han har blivit intervjuad på INSIDAN i DN. Jag fäste mig speciellt vid det här citatet:

"Samtidigt har jag försonats med mitt annorlundaskap. Just det som är annorlunda kan vara det som hjälper en i livet, fast man tror att det är tvärtom."

Tänkvärda ord. Vi är alla unika. Någon har inbillat oss att vi tidigare har levt i ett homogent samhälle. När gjorde vi det? Är det inte många flera än de som har Aspergers syndrom som har känt sig annorlunda? Vi är alla unika. Vi borde alla få blomma på våra skolor, på våra arbetsplatser och i våra familjer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Margit, Sverigedemokraterna förstår precis.....

Margit Urtegård sa...

Hej Peo.

Vad menar du? Sverigedemokraterna förstår väl ingenting?:-)

MVH Margit

Anonym sa...

Sverigedemokraternas problem är att alla är annorlunda när de anser att alla inom en gräns bör vara lika.

Margit Urtegård sa...

Hej igen Peo.

De har verkligen problem!!!:-). Kan inte vara lätt att vara så inskränkt! De bygger sitt parti på fördomar mot andra kulturer och människor från andra länder. Jag hoppas att folk ser det snart.

MVH Margit

Anonym sa...

Problem ? Sd ? De har inga problem, de gillar att känna sig von oben..... De enda som hajat.

Margit Urtegård sa...

Hej Peo.

Synd om de! De enda som har hajat?!, är de verkligen så dumma? Vi får hoppas de inte kommer in i riksdagen efter valet 2010 då, det kan ju inte vara bra för landet att sådana von oben kommer dit!

MVH Margit