söndag 18 maj 2008

Det handlar om prioriteringar!

I lördagens tidning säger kommunalrådet, tillika ordförande i socialnämnden Tord Tjernström (s), att han tycker det är fel att ställa tjänsten som politisk sekreterare mot behovet av mer personal inom äldrevården. Ett egendomligt uttalande, tycker jag. Det handlar om vilka prioriteringar man vill göra. Att uttöka politikerarvodena med 750 000 kronor om året betyder ju att det blir lika mycket pengar mindre att lägga på annat. Vänsteralliansen visar att de prioriterar sina egna arvoden framför andra mera behjärtansvärda behov, som t e x att uttöka bemanningen inom äldrevården. Så är det!

Hittade det här citatet på Tord Tjernströms blogg (skrivet innan han kom till makten): "Det finns kommentarer från en kommunanställd som tycker att jag borde ta upp huvudet ur sanden och inte leka struts, och förmodligen är det samma person/gäng som tycker att jag sover. Jag undrar vart ni var alla kommunanställda, som nu inser att era jobb är i fara, när vi behövde er inför valet? Det är lätt att kritisera mig och mitt parti att vi inte gör något men någon har ju röstat fram denna majoritet i Strängnäskommun bestående av Moderater, Folkpartister, Centerpartister, Kristdemokrater och Strängnäspartister. Det är dessa partier som nu leker med demokratin och era röster, inte vi Socialdemokrater".

Huruvida Tord har slutat sova och tagit upp sitt huvud ur sanden det förtäljer inte historien. Han är i alla fall vaken nog för att, tillsammans med sina vänsterbröder- och systrar, leka med våra skattepengar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt att han sover för det inlägget Du refererar skrevs ju den 5 april och sedan dess har han inte vaknat och skrivit något nytt!

Detsamma gäller ju Leif Lindström som inte klämt ur sig något sedan den 9 april.

Men vem vet - de båda kanske likt sin Eskiltunakollega har sin dygnsvila på annan plats numer.....

Vi får väl kolla trängselskattedebiteringarna....

Margit Urtegård sa...

Hej Mats.

Ja, vem vet vad de gör eller vart de är:-)

Vilka prioriteringar de gör kommer i alla fall att avgöra hur mycket stöd de får framledes.

MVH Margit