måndag 1 september 2008

Stadsvandring i Trosa.

Liselott Hagberg (fp) och jag.
















I lördags åkte jag till Trosa tillsammans med min väninna Lena Alun (fp) från Eskilstuna. Folkpartiet i Sörmland hade sitt sommarmöte i Trosa med partimöte, torgaktiviteter och guidad statsvandring. Jag var den enda från Strängnäs där och jag är inte ens folkpartist. Men, jag hjälpte till så gott jag kunde. När vi gick runt på det lilla torget i Trosa och ställde frågor till trosaborna sa jag att jag hade åkt helt från Strängnäs för att känna trosainvånerna på pulsen. Alla jag frågade ställde snällt upp. Solen sken och alla var glada. Till min stora glädje så träffade jag en norrman, Johan, han är aktiv folkpartist från Nyköping. Vi pratade norska och sjöng några strofer från norska sånger vi kom ihåg. Liselott gjorde ett strålande intryck; en kompetent, förtroendeingivande och trevlig politiker. Liselott Hagberg är riksdagsledamot för folkpartiet, 3:e vice talman och ordförande i länet.
Trosa är en pärla i Sörmland, ingen tvekan om det!

2 kommentarer:

lena alun sa...

Det var roligt att du trivdes så bra med oss. Vi som också är engagerade i Liberala Kvinnor; Liselott, Johan, Anna-Karin, Jan-Olof, Monica, Marianne, Charlotte m fl var särskilt glada över att få lära känna dig och hoppas få se mer av dig snart igen.

Liselott Hagberg är en riktig pärla och det var kul att få nätverka med henne och veta att hon gärna vill vara en kanal för oss i politiska angelägenheter

Det var en kanondag och det var trist att ingen annan från Eskilstuna tog vara på möjligheten att möta liberala vänner i Sörmland. Jag är stolt över att vara sörmlänning.

Idag passerade jag/vi Elisabeth Tamms gata i Fruängen! Jag såg det
som en liten blinkning för att vi kommer att ha mycket roligt med Liberala Kvinnor i framtiden.

Margit Urtegård sa...

Hej Lena (kvinnodemokrat).

Jag trivs alltid tillsammans med kloka och goa människor. Det var en underbar dag i Trosa.

Är glad för att jag har träffat Liselott, har läst om henne, men aldrig sett henne förut. För mig som har varit politisk engagerad sedan tonåren är det roligt att få lyssna till politiker som brinner för det de tror på.

Att få gå på stadsvandring i Trosa var också toppen, har varit där många gånger, men aldrig haft någon guide att lyssna till.

Tack för att jag fick följa med.

Kram Margit