söndag 16 maj 2010

Gratulerer med dagen Norge!

Margit Urtegård; en stolt norska!





















I morgon är det dags för årets största begivenhet för oss som är födda norrmän. Gratulerer med dagen Norge! Jag börjar dagen med en kurs i politiskt ledarskap på kommunhuset. Sen drar jag till Stockholm för att tillsammans med tusentals andra norrmän fira 17 maj. Vi går i tåg med folkdräkter, flaggor, orkester och poliseskort från Kungsträdgården till Skansen. Avgång klockan 13.00. GRATTIS NORGE!

7 kommentarer:

Dag Bremberg sa...

Vad är det för kurs? Jag har inget minne av att jag sett någon inbjudan? Är det verkligen något för oss som inte tillhör den nuvarande ledningen?

Margit Urtegård sa...

Hej Dag!

Ja, det är för oss som sitter i KS/AU. Om du tittar på kallelsen till KS/AU står det att vi har utbildning mellan 09.00-11.00.

David Bergström sa...

Grattis i förskott som jag även skrev på Twitter :)

Margit Urtegård sa...

Hej David!

Tusen hjärtlig tack!

Marie-Louise F M sa...

Hej Margit!
Vilken vacker dräkt du har! Vilken tur med vädret ni hade på er stora dag!
/Marie-louise

Svarten sa...

Urtjusig dräkt! Så skall det se ut på 17 maj.

Svarten (50% norsk)

Margit Urtegård sa...

Hej Svarten!

Tusen tack! Roligt att du är min landsman!

Klem