måndag 10 maj 2010

150 000 besök på bloggen

En stolt bloggare!





















Mycket får man stå ut med när man är en engagerad politiker med en aktiv blogg. Men, än har ingen av mina antagonister lyckats att få tyst på mig. Än har inte Anders Svensson (FP), ordförande i kommunfullmäktige i Strängnäs kommun, lyckats att stänga ner några bloggar. Än har inte Leif Lindström (S) ordförande i demokratiberedningen lyckats diktera eller sätta upp regler för hur vi bloggare skall skriva eller vad vi får blogga om.

Jag har nu haft 150 000 besök på min blogg!

Tack alla goa där ute som gör livet som bloggare något ljusare och något enklare. Jag håller på Er!

14 kommentarer:

Mats Werner sa...

GRATTIS Margit!

Det är väl nästan fler än ST!

Marie-Louise F M sa...

GRATTIS, bra jobbat!
Hurra för alla bloggare som bidragit till en ny dimension av demokratin!
/Marie-Louise

erik berg sa...

Grattis, Erik

Frank Backman sa...

Ett bevis på att det är ett bra ocensurerat innehåll,och alltid mycket aktuellt,fortsätt såhär så blir det fler som upptäcker din blogg
Stort Grattis

Anonym sa...

Margit grattis jag brukar gå in minst två gånger per dag på din blogg.För att läsa om ditt liv och din familj och vad du gör.Alltid lika roligt att följa ,vilka kända personer som du möter m.m..Kul fortsätt blogga.

Margit Urtegård sa...

Hej Mats!

Tusen tack. Jag är i alla fall bättre än ST/EK på att hålla rent från oförskämda och elaka kommentarer. Nättidningen har hämska kommentarer, påhopp på personer och dylikt, stående kvar.

Margit Urtegård sa...

Hej Marie-Louise!

Tusen tack. Ja vi bloggare har öppnat upp för att flera än samhällseliten får yttra sig. Nu kan makthavarna sitta kvar i knäet på journalisterna. Den objektiva informationen kommer ut i alla fall via bloggar och annat.

Margit Urtegård sa...

Hej Erik!

Tusen tack. Ditt stöd och din uppmuntran ger mig kraft att blogga även de tunga dagarna, tack.

Margit Urtegård sa...

Hej Frank.

Tusen tack. Kul att du gillar min blogg.

David Bergström sa...

Grattis!, en fråga dock: Vart ser du den siffran? Kan jag se liknande för min? :)

David Bergström

Margit Urtegård sa...

Hej David.

Tusen tack.

Man hämtar funktionen på nätet, det finns massor att välja på. Min räknare syns längst ner på bloggsidan.

Med vennlig hilsen
Margit

David Bergström sa...

Tack för tipset! Nu har jag det också på min :)

Började med 50 för jag antar att det är ett ungefär på hur många som kollat min, kanske fler kanske färre.

M.V.H. David Bergström

Kerstin Svensson sa...

Grattis Margit!
Att bloggarna har blivit en självklar demokratisk kanal, här för att stanna och utvecklas, betvivlar väl ingen. Och så länge vi har yttrandefrihet i Sverige kan varken Anders Svensson eller Leif Lindström stoppa bloggandet.Eftersom din blogg alltid är högaktuell ingår läsandet av den med all säkerhet numera i mångas vardagsrutin. Det är väl ett bra erkännande!

Kerstin

Margit Urtegård sa...

Hej Kerstin!

Tusen tack för dina vänliga ord. De gjorde gott långt inne i hjärtat.

Klem og kram