lördag 31 januari 2009

Alicia vill ha sin skola kvar; Långbergsskolan!

Vi vill ha Långbergsskolan kvar

Idag fick jag ett brev från en tjej i Strängnäs kommun. En tjej som gillar sin skola. Läs Alicas brev. Kopiera och skriv ut och hjälp till för att värna om valfriheten!

Här kommer brevet från Alicia!:


"Snälla låt Långberget vara kvar. Jag vill inte gå i en skola i stan för då får jag aldrig gå från skolan för att det är för långt att gå. På långberget behöver jag inte vara redd för trafiken. Det är läskigt att vara i en sån stor skola. på Långberget känner jag alla. Jag känner mig ledsen att gå på en skola i stan. På Långberget finns det en fotbollsplan, skog och en lekplats på skolan i stan finns det ju bilvägar och assvalt och på långberget är det grönt på sommaren. Snälla låt Långberget vara kvar". Från Alicia

Hjälp Alicia och de andra barnen på Långberget genom att skriva på denna protestlista.

Underskrift Namn (TEXTA) Gatuadress Telefon
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

Listan lämnas i föräldraföreningens postfack på Långbergsskolan senast torsdag 5/2. På fredag 6/2 överlämnar vi den till ansvariga politiker.
TACK FÖR DITT ENGAGEMANG!
Långbergsskolans föräldraförening

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur tänker ni som röstar för en hopslagning av skolorna och skapa en betongskola mitt i centrum utan grönområden?

Kan ni inte känna mänsklig empati gentemot våra våra barn, släppa alla hot om nedläggning låta dem få känna sig trygga. Har inte barnen nog med problem i sin vardag utan att politikerna ska komma med hot?

Jag förstår att man behöver fler förskolor(dagis) i Strängnäs och vill göra om Långbergsskolan till ett dagis...men de flesta barn växer upp och behöver även gå i en grundskola, vad gör man då när den stora kullen ska in i skolan? Panikåtgärd och nya oroshot mot barnen?

Skulle uppskatta ett svar från Lotta och hennes allierade.
/Mattias

Anonym sa...

Hur mycket pengar sparar du Mattias på din empati ?
Eller kan Du tänka dig lite högre skatt i framtiden ?

Anonym sa...

Hej Anonym och tack för att du tog dig tid och svarade.

Du har rätt, det sägs att den som måste hushålla med pengar inte har råd att köpa billigt. För en tid sedan presenterades en rapport där det stod Strängnäsungdommar mår sämst i länet, är det då rätt att spara på det som är vår framtid -ungdommarna? Det vi spar i gungan förloras flerfalt vid karusellen.

Så till din fråga, ja jag kan tänka mig att betala mer för en produkt med kvalitet. I detta fallet blir det inte dyrare att låta barnen få njuta av sin skolgång i sina natursköna områden. Jag har tagit del av de generösa beräkningarna som presenterats i skollokalsutredningen.
/Mattias