söndag 18 januari 2009

Alexander Bard.

Claes, Margit och Alexander.
















Ann-Sofie Wågström frågar i en kommentar hur det gick i går kväll när jag för första gången mötte Alexander Bard. Min goda vän Mark Tingvall bjöd hem Alexander, Claes och mig på middag i Stockholm. Fyra pratglada, samhällsengagerade människor runt ett bord med god mat och god dryck kan bara bli kul. Claes Nyberg, vice ordförande för Pridefestivalen, var också en ny bekantskap för mig. Förutom att han var mycket intressant att prata med; en intelligent och mysig person, så hade han världens vackraste ögon att titta in i. Alexander var lika trevlig och skärpt som jag trodde. Den mannen har varit med om mycket och det var spännande att lyssna till honom. Mark fick inte en syl i vädret, hävdade han i dag. Jag vet inte det jag; jag tycker att alla både tog och fick utrymme i debatten. Jätterolig lördag helt enkelt, som jag kan leva länge på. Det är de små ögonblicken som räknas; som att träffa goa människor i Stockholm en lördagskväll.

9 kommentarer:

Patrick Baltatzis sa...

Kul med trevliga samtal!

Det behövs ibland för att liksom höjga sig över de ibland allt för lokala navelskådandet.

Bard påminner mediamässigt om en medeltida hovnarr. NÅgon som levererar sanningar, som man inte vet om man ska ta på allvar eller inte.


Jag surfade runt på nätet för att ta reda på Bards syn på religion. som vi talade om. Och jag tror att han kallar sig nihilist. Sydsvenskans artikel nedan belyser hans ståndpunkter i det ämnet och flera andra.

MÅg ott P.

http://sydsvenskan.se/sverige/article402711/Alexander-Bard-vill-bli-fp-topp.html

Marie-Louise F M sa...

Hej Margit!
Jag förstår att du trivdes!
Kram, Marie-Louise

Margit Urtegård sa...

Hej Patrick.

Alexander är och kommer att vara en tillgång för folkpartiet, de behöver någon som påminner de om vad liberal är. Titta bara på folkpartiet i Strängnäs i dag, hur många av deras framträdande företrädare kan betraktas som liberala överhuvudtaget? Ideologer behövs. Det är ingen motsättning mellan att vara ideologisk medveten och pragmatiker, som många tror och hävdar.

Alexander är intressant, det är de flesta intellektuella, men ack hur få de är i detta land!:-)

Jag läste artikeln från Sydsvenskan som du skickat länken till. Bra artikel, Alexander säger precis vad han tycker och det gillar jag.

Vi får träffas någon kväll, hos din trevliga granne kanske?

Take care.

Vennlig hilsen Margit

Margit Urtegård sa...

Hej Marie-Louise.

Ja, jag stortrivdes, trevligt och kul. Hälsa alla dina där hemma.

Kram Margit

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

Du såg ut att stortrivas. Och nu är det klart!
Vi har nu 2 platser reserverat för oss till Fredrik Skavlans talkshow den 5/3.

TV-inspelningen sker på SVT i Stockholm, Oxenstiernsgatan 34. Publiken samlas i foajén kl. 17:00. Inspelningen tar cirka 1,5 timme. Det kommer inte att skickas ut biljetter, vi har två reserverade platser, så det är bara att sätta sig när man visats till studion.

Kul ska det bli.

//Cattis

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis.

Kul, bra jobbat! Se till att Claes kan ta hand om barnen hela kvällen. Jag bjuder dig på middag på någon bra restaurant efter showen.

Kram Margit

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

Skall genast säga det till honom så att han vet.

Ser redan fram emot att både se på gott och att äta gott.

Hare nu ska jag se till så maten kommer på bordet//Cattis

Anonym sa...

Jojo, vilket myspys :-)

Ann-Sofie

Margit Urtegård sa...

Hej Ann-Sofie.

Man kan kombinera myspys med nytta vet du väl?!:-). Lärorikt och kul var det i alla fall.

MVH Margit