tisdag 1 april 2008

LIVET ÄR LITE VÄL TUFFT IBLAND!

I dag ringer en företrädare från mitt fack och säger att några av mina arbetskollegor har anmält mig till arbetsgivaren för kränkande särbehandling och främlingsfientlighet. Det är alltså inte min arbetsgivare som informerar mig om detta, det är mitt fack (SACO). I flera år, helt sedan jag slog larm om missförhållanden som rådde på Hallanstalten 2004, har arbetsgivaren försökt att bli av med mig. "Obekväma sanningssägare gör er inte besvär inom kriminalvården, vi kommer att lyckas bli av med er. Tyvärr har vi ingen fyr att placera er på, typ som kartexperten (kartografen) Anders Ahlmark inom sjöfartsverket, blev placerad på 1977 när han påtalade att sjöfartsverket var skuld i ett oljeutsläpp från ett krockande ryskt fartyg då sjöfartsverket hade skippat att lägga ut ett grund på sjökartan". En arbetsgivare vill inte ha anställda med civilkurage först och främst, de föredrar nog medarbetare med starkt lojalitetstänkande. Jag har flera gånger påtalat för min arbetsgivare att flera av mina arbetskollegor har kränkt mig, men det har aldrig tagits på allvar. Nu har mina kollegor anmält mig och då är det helt andra melodier som hörs; nu skall saker hända! När en kvinna skall hängas då kommer gamarna fram, då skall häxan brännas! Jag är van, men trött. Det är inte kul att kollegor väljer att hänga ut en i stället för att prata med en. Fegt, uselt och hjärtlöst vill jag kalla alltihopa. Kom tillbaka när ni vet hur en människa skall vara mot sin medmänniska. Hyenor kan alla klara sig utan.

Inga kommentarer: