onsdag 4 mars 2009

"Under valnötsträdet"

Ett boktips: "under valnötsträdet" av Anna och Fanny Bergenström.

När jag hjälpte till under bokrean på Bokia i Strängnäs var det många som köpte denna kokbok. Jag blev därför nyfiken och frågade en av kunderna om boken. Kunden sa att det var de bästa kokbokförfattarna hon visste om och rekommenderade den varmt. Jag köpte boken och har redan använt den, den är suverän. Finns den kvar på bokrean, köp den!

Exempel från boken: "Det är mycket nyttigare att ta mosad avokado på smörgåsen än att ta smör. Med en aning örtsalt är det dessutom väldigt gott". Jag hade inte örtsalt hemma så jag använde mig av flingsalt och tog även på lite röd lök; kjempegott!

4 kommentarer:

Cattis Zetterwall sa...

Morgondagens kvällsövning med mera med Cattis och Margit i Stockholm.
Dessa personer är kvällens gäster enligt.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=102102&a=1465837&lid=puff_1465842&lpos=lasMer

Fredrik Reinfeldt, Jonas Gardell, Susanna Kallur, Den amerikanske psykoterapeuten Brad Blanton, Marie Göranzon, Marie-Louise Ekman, Jan Malmsjö, Lykke Li,
Hoppas att du gillar detta Kram Cattis

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis.

Det låter jättebra! För att inte glömma; vi skall gå på staden och handla först och sen skall jag bjuda dig på god middag och dryck innan vi tar sista tåget hem:-!

En underbar dag kommer vi att få!

Kram Margit

Cattis Zetterwall sa...

Hurra för dig!

//Cattis;-))

Anonym sa...

Anna och Fanny Bergenströms böcker är underbara! Jag har nästan alla!! Älskar att beundra de vackra bilderna och inspireras av recepten! Bäst är "Vinterns goda ting", allt för oss julfirare!!
Kram Nilla