lördag 7 mars 2009

Strängnäsbon Patrick Baltatzis.

Margit Urtegård, Anna Ihlis och Patrick Baltatzis.
















Glada vänner på Keramikens hus i Strängnäs.
















Min vän Patrick Baltatzis ville bryta vardagslunken med en annorlunda klubb. Strängnäsjournalen berättade om detta på en helsida den 4 mars 2009. En gång i månaden kommer han att arrangera "Stormy monday" på keramikens hus i Strängnäs, där det trevliga värdparet Per och Marika Hammarström tar emot oss. God mat, god dryck och två band står på menyn varje gång. Patrick vill locka strängnäsborna till en annorlunda upplevelse. I bland kan det kännas som om det är måndag hela veckan, den känslan vill Patrick arbeta bort. Tänk vilken underbar stad vi bor i, full av kreativa människor som berikar vår vardag. Patrick är en av dem. Jag rekommenderar verkligen alla som kan och vill att ta chansen att få uppleva något nytt i vår stad; gå till klubben "Stormy monday" en gång i månaden. Det tänker jag att göra.

Anna Ihlis från Borlänge var en av artisterna som uppträdde på Keramikens hus i fredags kväll; en fantastisk sångerska.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Stormy monday har även en Facebookgrupp http://www.facebook.com/group.php?gid=50498310853

Unknown sa...

Gå gärna med i Facebook-gruppen! Då får du automatisk information om när det stormar nästa gång och närmare presentationer av de som kommer att att spela.

Stormy Monday

Patrick Baltatzis sa...

Hej Margit,

Rubriken ser konstig ut ,-)

Den som vill lyssna på Anna Ihlis så finns hon på Myspace. Länken är här:
Anna Ihlis

Margit Urtegård sa...

Hej Patrick.

Apropå rubriken: Det var du som arbetade hårt för att få till denna underbara fredagsfest, det var dessutom din födelsedag. Då är det du som skall ha rubriken och på grund av att vi verkligen behöver kreativa och duktiga invånare i vår stad så utnämner jag dig härmed till en riktig strängnäsbo lite innan man normalt brukar få denna fina titel; det tar normalt 3-4 generationer!:-).

Vennlig hilsen
Margit

Unknown sa...

Margit,
Jag känner mig förstås hedrad. Tack.
Har bloggat om denna blog på
Jobbet och jag.

Margit Urtegård sa...

Hej Patrick.

Kul att få vara med på bloggen "Jobbet och jag", tack. Jag tyckte också att det var töfft att komma till Strängnäs, det var inte så lätt att komma in i "myllan". Jag klagade en stund sen startade jag en egen middagsklubb och vi träffas fortfarande. Du är likadan, du hittar på saker, det är kreativt och allt kreativt ger synergieffekter; det sprider sig! Jag är glad för alla som gör saker som kan leda till att staden får behålla sina invånare. Den som har roligast vinner!

Vennlig hilsen
Margit

Anonym sa...

Hej Margit,

Tusen tack för senast. Det blev en riktigt glad fredagskväll.

Strålande initiativ, Patrick! Musiken var underbar! En mycket lyckad premiär för Stormy Monday.

Vi ses definitvt nästa månad.

Klem Nina

Margit Urtegård sa...

Hej Nina.

Tack för senast. Två fredagar efter varandra nu har jag varit på after work på Rogge, jag var där nu i fredags också innan jag gick till Stormy monday på keramikens hus. Det är liv i vår stad. Det är kul att träffa folk ute. Bra att Patrick har ordnat med en ny mötesplats med bra musik. Det är så trevlig på keramikens hus hos Per och Marika. Det var i alla fall klokt av Strängnäs kommun att låta Per Hammarström köpa det huset; vår duktiga och välkända keramiker.

Klem
Margit

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

En toppengrej både musik och mat på Keramikens hus.
Kul att din vän Patrick kommer med lite nytänkande till just vår kommun.

Kram Cattis

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis.

Nästa gång måste du och Claes följa med, första fredagen i april. Ni kan sova över hos oss. Boka in det.

Klem
Margit