måndag 7 december 2009

Spåren på bryggan; av Lars Rambe.

Författaren Lars Rambe och Margit Urtegård.












I dag hade jag förmånen att få äta lunch tillsammans med Lars Rambe, den duktiga och charmerande författaren till den spännande deckaren "Spåren på bryggan". Han bodde i Strängnäs mellan 2005 och 2008 tillsammans med sin fru och två barn. Jag streckläste hans debutbok "Spåren på bryggan" under två kvällar. En helt fantastisk bok, där man verkligen känner att handlingen pågår i Strängnäs och ingen annan stans. Helt otroligt att en "utböling" kan fånga Strängnäs på det sätt som Lars Rambe indeed har gjort. Jag är som man säger på norska, kjempeimponert!

Ibland arbetar jag som bokhandelsmedhjälpare på bokhandeln i Strängnäs och vi säljer väldigt många av Lars Rambes första bok. Jag är övertygad om att vi kommer att sälja lika mycket av hans nästa bok, som blev klar i sommar. En gång strängnäsdeckarförfattare, alltid strängnäsdeckarförfattare; en bygdens son så att säga! En kul kis (gutt) (norskt uttryck) och en läsvärd bok. Köp den på Bokia i Strängnäs!

Inga kommentarer: