onsdag 18 november 2009

Politikerdagar i Göteborg 2009.

Fawsi Adem (S), Göran Hägglund (KD) och Margit Urtegård. Fawsi Adem (S), Göran Hägglund (KD) och Margit Urtegård. Har precis kommit hem från politikerdagarna i Göteborg. Mycket lärorikt och trevligt att vara där. På bilderna ovan har socialministern tillika partiledaren för Kristdemokraterna, Göran Hägglund, upptäckt att jag har socialdemokraternas ros på kavajslaget. Titta på blicken!:-). Tidigare under kvällen pratade jag med en socialdemokrat från Göteborgstrakten. Han tyckte att det var så roligt att träffa mig så han ville så gärna ge mig en ros. Den enda ros han hade tillgänglig var partimärket och den gav han till mig. Väluppfostrad som jag är tackade jag vänligt för gesten och satte rosen på mitt kavajslag. När Göran Hägglung såg rosen var han snabb att plocka bort den. Nu ligger den i kavajfickan.

3 kommentarer:

lena alun sa...

ojojoj vilka roliga bilder... det ser ut som om Göran och du ska till och dansa tango.

Margit Urtegård sa...

Hej Lena.

Tusen tack. Göran är säkert bra på tango också. Han är en mycket sympatisk och rolig person att prata med i alla fall. Jag diskuterade tex straffåldern med honom (15 år), som jag tycker borde höjas och inte sänkas som folkpartiets Johan Pehrson vill. Göran lyssnade på mina argument med stort intresse. Jag återkommer i frågan.

lena alun sa...

Känns bra att Göran Hägglund har kommit under ditt inflytande.... finns hopp för kd... tänk att just Du Margit, min kära väninna, har fått uppdraget....