fredag 10 april 2009

Robert Aschberg och Gert Fylking!

Robert "Robban" Aschberg och Margit Urtegård utanför Skogshyddan.
















Gert Åke Fylking, Margit Urtegård och Robert Aschberg.
















Sara från Strengnäs Tidning, Kurt Rosendahl från Härad-Vision och Robert.
















Cattis Hellmark-Eriksson och Robert.
















Christer Ekström och Robert med vackra Strängnäs i bakgrunden.
















Robert Aschberg och Gert Fylking går på tur, som vi säger på norska, från Ystad till Haparanda, för en den goda sakens skull. Så här skriver Gert Fylking på sin blogg på RIXFM: "Ystad - Haparanda. Ett steg i taget. Aldrig någonsin har vi sett Sveriges avkrokar på detta sätt. I ett unikt projekt kommer jag och Robban, två otränade medelålders herrar med tilltagande rondör, att promenera genom Sverige, från Ystad till Haparanda. Det är 180 mil...! Vi går för folkhälsan, kampen mot prostatacancer och för att möta nya människor. Vi vill visa upp ett Sverige ni sällan har skådat..."

Mats Werner (KD) berättade om att Robert och Gert skulle komma till stan på sin blogg. Jag ville inte missa att träffa dessa två gutter, som jag hade sett på norsk TV3 för ca tjugo år sedan. Därför ringde jag min goda väninna Cattis i Mariefred och frågade om hon ville hänga med mig i dag och det ville hon.

Vi träffade de i Strängnäs, på Skogshyddan, och gick genom staden med dem. Robert och Gert är ju inte stengamla, men de är inte direkt purunga heller; så jag är mäkta imponerad över deras insats. Det är två tuffa gutter på tur, det är ett som är säkert. 180 mil till fots! I Strängnäs fick de in över 60 000 kronor! Bra jobbat Strängnäsbor, jag är stolt över Er. Följ Robert och Gert på denna blogg.

Till Robert och Gert vill jag säga lycka till! Det var kjempemorsomt att träffa Er, dere er to kjempesöte gutter!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Robban ?

Har en lätt hatkärlek till den mannen, patetisk macho ibland och ett imponerande socialt patos ibland.

Jag skulle önska att han koncentrerade sig på grannfejden, han är jäkligt bra på att säga åt bittra mäniskor att börja leva.

Margit Urtegård sa...

Hej Peo.

Hatkärlek är väl helt OK:-). Jag gillar honom och han var inte alls dryg på något sätt, han var snäll och god. Kul att prata med honom. Och socialt patos det har han, det har du alldeles rätt i.

Glad Påsk.

Klem
Margit

Cattis Zetterwall sa...

Hej Margit!

Tusen tack för en mycket givande dag för den goda sakens skull och för att du är en kalas pingla som vidgar mina vyer trots att jag inte är en Strängnäs partist.
Tack Margit! för att du trots höga klackar gick genom Strängnäs och över bron till den andra sidan, min fråga är vart var de andra Skorpan och Broder Jakob...

Kram och tack också för en supergod lunch hemma i ditt kök, sen för en stilla och rofylld fika på altan där kissen visade framtassarna när det kom en objuden gäst.

Tusen tack.
//Blåslampan

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis.

Tusen tack, det är jag som skall tacka dig, vad var väl livet utan goda vänner?! Det var en underbar dag med mycket positiv energi runtikring och den positiva energin den stod du för, tack!

Livet är underbart, kalas nästan varje dag:-).

Ja, det är konstigt att alla andra politiker i Strängnäs hade gömt sig denna dag. Den goda saken glömde de bort?

Nu sitter jag här med kattskrället, ensam i mitt hus, det är faktiskt rätt skönt. Hälsa alla dina så gott. Glad påsk.

Kram Margit

Mats Werner sa...

Kul att ni tog tillfället i akt! Roligt också att det ekonomiska utfallet för Cancerfonden blev så bra i Strängnäs!

Som sagt - jag avundas inte de båda herrarna deras vandring. Undrar vad de har för skor?

Mats Werner sa...

Glömde! Fina bilder av Dig också på Roberts och Gerts egna bloggar!

Margit Urtegård sa...

Hej Mats.

Jag glömde titta på vad det var för skor de går i:-).

Tack, ja, tänka sig att linslusen fick vara med på deras bloggar:-).

Tack åter en gång för att du tipsade oss om detta. Cattis och jag gav också ett bidrag till cancerfonden.

Klem
Margit