fredag 3 oktober 2008

"Mamma, vi skall till Egypten!"

"Du och jag Emil"; Bulgarien 2007.
















-Mamma, vi skall till Egypten, ropade min son Emil på 15 år, efter mig när jag gick för att sova i går kväll. Emil var upprymd och stolt, han har själv varit med och hittat och beställt resan på nätet under kvällen. Pappan Pontus skall arbeta under höstlovet, så det blir bara sonen och jag som åker.

I morse skulle jag kliva upp klockan 03.30, då jag skall börja arbeta 05.15 i dag. Redan 02.00 vaknade jag med fjärilar i magen; resfebern har redan drabbat mig! Jag har lovat Emil att lära mig snorkla, det brukar Pontus och han att göra tillsammans och grabben var ledsen för att han inte skulle ha någon att snorkla med. Vänta bara! Jag kommer att bli en fena på det:-). Vad gör man inte för en vecka i solen!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men Margit!
Vad håller du i högerhanden? ;-)

Kram
Ann-Sofie

Margit Urtegård sa...

Hej Ann-Sofie.

Rosa foppatofflor. Tycker du inte om de? De är underbara att ha på stranden när sanden är för varm att gå på.

MVH Margit

Anonym sa...

Hej Margit,
Hoppas du får en skön res. men akta dig för de grillade köttfräskorvarna som serveras från cykelgrillar, de är mycket goda men ger dig en s.k. "yalamage" med mångs besök på wc.
MVH
Swa

Anonym sa...

Margit,

Jag saknar en kommentar om det jag ringde dig om kommande organisation inom kommunen.
MVH
Swa

Anonym sa...

Hej Margit !
Om det finns utflyktsresor från er ort till LUXOR. ÅK DIT !DET GLÖMMER MAN ALDRIG !
Maria vB

Anonym sa...

Ett fantastiskt resmål du valt,
men passa dig för maten som sagts tidigare.

Mvh PaM

Anonym sa...

Hej Margit !

Akta dig för de Egyptiska "ormarna"

LenAl

Margit Urtegård sa...

Hej Lena.

Jag behöver nog inte passa mig för de egyptiska ormarna; jag har ju klarat av de "ormar" jag har mött här:-).

Sköt om dig. Vi höres.

Kram Margit

Anonym sa...

Hejsan!
Har du hört något från Eskilstuna Kuriren när det gäller deras Vita huset-tävling?
Skulle inte vinnaren utses denna vecka?

Jag busade bara med dig vad gäller foppatofflorna. De är säkert jättepraktiska på en strand.

Kram
Ann-Sofie

Anonym sa...

Hej Ann-Sofie !

Du har rätt:

Vuxna med foppatoffel är bland det värsta jag vet.

Fredrik F.

Margit Urtegård sa...

Hej Ann-Sofie.

Nej, jag har inte hört något från Kurren om tävlingen. Ja, enligt ledarbloggen skulle de utse en vinnare denna veckan.

Kram Margit