måndag 30 december 2013

Familjen Urtegård/Wennerberg önskar alla ett GOTT NYTT ÅR 2014


Nu är det bara en dag kvar på det här året. Min man Pontus och jag håller på att göra i ordning nyårsmiddagen för våra vänner och släktingar som kommer och firar mig på min födelsedag i morgon. När jag var liten sade min pappa Jostein Edgar att det var på grund av att jag fyllde år på nyårsafton som folk sköt raketer. Jag som var pappas flicka hade inga problem med att tro på det.

Året 2013 har varit ett annorlunda år på flera sätt. Jag sprang mitt första lopp någonsin; Midnattsloppet i Stockholm i augusti. Jag lyckades med mitt mål att springa milen på under en timma. Systrarna Wennström, som ni ser på bilden, inspirerade mig. Tusen tack tjejer, ni är toppen!

Lyckan var stor när vår dotter Margarita kom hem till jul. Hon flyttade hem till Molde i Norge för flera år sedan och har inte kunnat fira jul tillsammans med oss sedan julen 2010 på grund av sitt arbete. Hon arbetar inom vårdsektorn och då får man arbeta många helger. Även våra svärföräldrar var hos oss på julafton. Det var vår tur att få låna dem. På ena bilden ser ni min dotter Margarita, min svärmor Birgitta och jag i vår matsal på julafton. Det var underbart att hela familjen kunde samlas till jul.

En stor begivenhet 2013 var att vårt yngsta barn Emil fyllde 20 år den 16 september. Tiden går alldeles för fort. Grabben går andra året på KTH och arbetar timmar på McDonalds i Strängnäs tillsammans med sin storebror Benjamin. På bilden skrapar han en trisslotter han fick av en kompis i födelsedagspresent.

Vi vill önska alla våra vänner och släktingar ett gott slut och ett riktigt underbart GOTT NYTT ÅR 2014! Kram, knus og klem till alla änglalika medmänniskor.

Inga kommentarer: