fredag 27 januari 2012

Some Die Young


Min underbara pappa Jostein Edgar dog den 27 januari 1979 endast 44 år gammal. Det är 33 år sedan i dag och jag var 12 år gammal. Han dog framför mina ögon. Det sägs att tiden läker alla sår. Det är inte sant. Saknaden är lika stor i dag som då. Jag fäller en tår för min älskade pappa. I kväll skall jag tända ett ljus för honom.

Den andra januari i år var det 45 år sedan min mamma Margit dog. Jag var endast två dagar gammal då. Jag skall tända ett ljus för henne också. Hon som jag aldrig fick se. Hon blev 32 år. Det var en läkare som orsakade hennes död, på grund av en allvarlig felbedömning han gjorde under förlossningen, när jag föddes. Ta hand om era nära och kära. Kram, knus og klem!

1 kommentar:

Anonym sa...

så sant margit i detta hetsiga samhälle så glömmer vi bort hur viktigt det är att uppskatta de oss närmast.ha det bra/muko