måndag 19 december 2011

Varifrån får Jens Persson (C) allt?

En lärare frågar i en insändare varifrån Jens Persson (C) får allt? Den uppgivna läraren skriver: "Det är inte sant det som Jens Persson sa på senaste kommunfullmäktige att han är glad över att alla lärare nu är nöjda och inte stressade längre. Det han talade om var skolomorganisationen i Strängnäs innerstad. Jag undrar varifrån han får sådan information då jag bara behöver slänga ett snabbt öga på mina kollegor för att lägga märke till led- och muskelvärk, huvudvärk, magkatarrsymtom, nedstämdhet och flera som pratar om olust att gå till sina jobb för första gången i sina liv." Vi är flera som undrar vad Jens Persson håller på med. Tala sanning är i alla fall ingenting han gör. Jens Persson är kanske nöjd. Men, det är uppenbarligen inte invånarna. Dags att börja lyssna på dem!

2 kommentarer:

Mats Werner sa...

Han får det säkert från samma källa som han öste ur igår när han talade om för fullmäktige att han gärna tog på sig skuld men att han tyckte vi skulle låta bli att skälla på tjänstemännen. "Skäll på mig istället".

Jovisst, det låter ju bra, om det inte vore för att han inte gjort annat än försökt gömma sig bakom tjänstemän själv den senaste tiden!

Margit Urtegård sa...

Hej Mats.

Jens Persson tror nog att vi har ett mycket dåligt minne för han säger emot sig själv hela tiden. Jag är mycket förvånad över att sossarna inte kräver hans avgång, de får ju skämmas hela tiden över Jens Perssons dåliga ledarskap/ledarstil och alla hans skandaler. Undrar hur länge de kommer att stå ut?