tisdag 20 december 2011

Min dröm är att SD röstas bort 2014

Visionsdebatten i kommunfullmäktige i går kväll blev en ganska trist tillställning. Tidningen skriver att det var en debatt utan överraskningar. Vi skulle prata om vilka visioner vi har inför år 2025, det är långt dit. Jag sa att jag har en dröm till valet 2014 och det är att Sverigedemokraterna röstas ut från KF. Jag påpekade också att jag är trött på Sverigedemokraternas offerkofta. SD går ständigt fram i talarstolen och klagar på hur synd det är om de för att de inte får vara med i de fina rummen. De uppmanade ledamöterna till att läsa deras budget. Jag förklarade att jag inte tänker läsa deras budget alls. Jag "läser" bara deras människosyn och den är förkastlig. Sverigedemokraterna är ett rasistisk parti som kryllar av folk med nazistiska åsikter. Det är inte alls synd om de. Det är synd om Sverige som har fått ett sådant parti in i riksdagen. Det är synd om Strängnäs som har fått in partiet i kommunfullmäktige. Jag hoppas de åker ut ur både riksdag och vårt kommunfullmäktige till valet 2014.

Sverigedemokraternas ledamot Roger Richthoff gick fram i talarstolen och påpekade att jag hade suttit länge i KF och att han hoppades att jag inte sitter kvar där 2025. Det tar jag som en komplimang. Att en representant från mörkerpartiet SD inte vill se mig i KF visar bara på att jag gör ett bra jobb som politiker.

Jag sa också att jag hoppas att vår kommun år 2025 inte styrs av vare sig Kilenkrysset, Frimurarna, Rotary eller militärjuntan. Jag drömmer om att vår kommun blir demokratisk på riktigt; att politiken skall präglas av öppenhet, respekt och lyhördhet. Alla människor skall få blomma.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det lär förbli en dröm. Så länge landet styrs av åsnor, kommer fler och fler svenskar att inse att SD behövs.
Inget land pressar av arbetarklassen och pensionärerna så höga skatter. I stället för att trygga välfärden sprider man pengarna ut över hela världen. Det är inte länge sedan vi gav bidrag till Kina, som snabbt lånade ut pengarna till USA. Sankta Simplicita!
Inget land i Europa har så få vårdplatser per capita som Sverige.
Tiotals miljarder saknas för att lyfta vårt järnvägsnät till europeisk standard.
Om åsnorna vid makten är röda eller blå, tycks inte spela någon roll. Arma svenska arbetarklass!

Margit Urtegård sa...

Hej anonym

Jag tror nog att den svenska befolkningen är så klok att de inser att SD bara är ett parti som bygger på hat. Det är ingen risk att det partiet blir stort inte. De kommer att försvinna ur riksdagen i nästa val eller valet efter.

Mats Werner sa...

Vem har röstat dit "åsnorna" då? Kan Du anonyme tro att Du kan frånsäga Dig ett ansvar? Och om jag inte är helt felunderrättad så var det Arbetarpartiet Socialdemokraterna som skapade det verkliga högskattelandet Sverige. Med så höga skatter att de för många medborgare innebar mer än 100% innan det verkliga vansinnet stoppades.
Att vi har färre vårdplatser än många andra länder kanske också hänger samman med att vi är friskare än de flesta andra länder.

Jimi Krånglin, SD Malmö sa...

Jag är mer än villig att ingå vad om att vi till 2014 kommer att växa till åtminstone 7% på riksnivå. Trenden hittills har varit en fördubbling i varje val - kolla siffrorna själv.

Ördög sa...

Nej, SD kommer inte att försvinna. Ni i parasitvänstern vet det mycket väl. Ni vet också - ni är gudskelov inga dumskallar - att det är egen bottenlösa enfald och inbilskhet som berett marken för SD:s framgång. Men det kan ni naturligtvis inte erkänna öppet - då skulle hela er lögnaktiga samhällssyn rasa som ett korhus.

Alltså fortsätter ni att "beklämpa SD" på det beprövade men ack så verkningslösa parasitvänstermaneret - genom skrik och vuvuzuelor och putslustiga kolumner i Aftonbladet, genom tårtkastning, klotter och sprängattentat. Men kanske det är naturligt ... om jag själv tillhörde en samhällselit som försatt sig själv i moralisk och ideologisk bankrutt, så skulle jag antagligen reagera på samma sätt inför det annalkande maktskiftet.

Anonym sa...

Hej

Vi är många invandrare, som avser rösta på SD!
Vi tidiga invandrare fick inte några favörer .Vi har jobbat hårt och ser nu när vi börjar komma upp i åren,att våra pensioner är obefintliga.
Persson lånade från pensionskassan 267 miljarder och vi vill se att de betalas tillbaka. Den dagen när det blir så, handlar om 4000 kronor per pensionär per månad, den dagen tänker vi kanske om.
Vi är grundlurade, pyttsan , de femton bästa årens inkomst som grunden till våra pensioner .....och vi jobbade hårt.
Nu är vi trötta och besvikna.
Är det rasistiskt att säga att vi vill inte dela med oss till de nyanlända.
SD 2014!