fredag 14 januari 2011

Jens Persson (C) tycker att han är en stark man!

Tidningen skriver: "Margit Urtegård menar att hyran av Kilenkryssets lokaler är en del av en svågerpolitik där Kilenkryssets ägare Janne Persson har fördel av att hans brorson Jens Persson (C) är kommunalråd. Men Jens Persson tillbakavisar kritiken. - Jag och Janne Persson är två starka personer i Strängnäs kommun, så är det och jag förstår att det snackas om det. Men vi ser helt tiden till att alltid ta rena tag och jag är aldrig med om att ta beslut där jag skulle kunna vara jävig." Jag skrattade gott när jag läste detta. Vadå starka personer i Strängnäs? Och det här med rena tag. Vad menar Jens Persson med det? Jens Persson är med hela vägen, från början till slut, i varje beslut som tas. Han passar dock på att lämna sammanträdet när de slutliga besluten skall tas. Är det det som han tycker är rena tag? Ja, jag säger då det!

En tidningsläsare kommenterar på nättidningen: "Mygel som vanligt i vår lilla håla. Hur länge ska detta få hålla på.Vi är väl redan dyrast i landet på alla kommunala tjänster som SEVAB och andra levererar. Detta skulle aldrig tillåtas i andra kommuner. Här är myglet på högsta nivå och kompetensen på den absolut lägsta." En mycket korrekt iakttagelse.


Mats Werner (KD) beskriver Jens Persson (C)
både klockrent och helt suveränt på sin blogg: "Centerns framgångar i valet är remarkabla. Men beror på en skicklig demagogisk förmåga hos den duktige entreprenören, Kommunalrådet Persson som fått folk att tro att han minsann är så handlingskraftig och att 'det händer' saker när han 'griper in'. Så är det ju inte alls. Persson släntrar in på möten - ofta ganska illa påläst - och säger att 'så här gör vi' och 'så blir det' - och släntrar ut igen. Det må fungera i det privata näringslivet men är knappast jordens bästa kommunala ledarskap!"

4 kommentarer:

Mats Werner sa...

Jag måste erkänna att jag drog på smilbanden när jag läste den självgoda och föga insiktsfulla betraktelsen i dagens tidning: "Jag och Janne Persson är två starka personer i Strängnäs kommun, så är det.....".
Om det inte vore så förväntat skulle det bara vara patetiskt.

Margit Urtegård sa...

Hej Mats!

Jag tror det var många som gjorde som du; drog på smilbanden! Stolthet går före undergång, och högmod går före fall! Patetisk är nog rätt ord i sammanhanget fast det var förväntat.

Anonym sa...

Ganska spännande att man tydligen får skriva precis vad som helst på en blogg utan att redovisa fakta som backar upp påståenden. Här påstås en person bryta mot lagen men var är grunderna? Bara spekulationer, inte långt från förtal.

Men det är kanske sista utvägen när man är satt i opposition och inte har egna kreativa idéer att lägga fram. För även om man är i opposition borde målet väl vara att överösa majoriteten med kreativa och bra idéer som majoriteten inte utan att slå undan fötterna för sig själv kan avslå, inte bara vara en opposition full av gnäll.

För hitintills kan man väl konstatera att en röst på er har varit en röst på gnäll, spekulationer och i det närmaste förtal.

Bra jobbat! För med en oppositionspolitiker som bara sysslar med påhopp kan man förstå att majoriteten lutar sig tillbaka och tycker att det är ganska lugnt

Anonym sa...

"Bara spekulationer, inte långt från förtal". Även den gränsen tycker jag i de senaste bloggarna från Margit passerats med råge. Är det ingen som kan åtala för dessa ständiga personangrepp?

Margit, kom med några konstruktiva förslag istället någon gång.