torsdag 13 januari 2011

Jan (Jens) Perssons "Dallasimperium" växer

Vad gör man när man äger tomma lokaler? Tomma lokaler kostar oerhört mycket pengar. Jo man söker såklart efter nya hyresgäster. VD:n på Kilenkrysset, Jan Persson, har det förmodligen enklare på det området än andra lokalägare? Om man är konspiratoriskt lagd så kan man tänka sig att Jan Persson har frågat sin brorson tillika kommunalråd Jens Persson (C) om inte kommunen har några lokalbehov?

Tidningen skriver: "Det kommunala bolaget Sevab har, efter övertagandet av både den kommunala va-verksamheten och återvinningsverksamheten, blivit trångbodda. Det anger vd Lena Lundberg som huvudorsak till att man nu väljer att sälja sina lokaler på Plogstigen 1 och hyr av Kilenkrysset på Dammvägen 9."

Samtidigt har Jens Persson (C) sagt att kommunen måste säga upp så många kontrakt som möjligt med de externa hyresvärdar vi redan har, då vi har alldeles för stora lokalkostnader samt egna tomma lokaler. Men, när det gäller hans egen farbrors behov att hyra ut då går det uppenbarligen bra för kommunen att hyra externt?

6 kommentarer:

Cattis Hellmark-Eriksson sa...

Hej Margit!

God fortsättning!! på det nya politiska året.. det ser ut som om allting är som vanligt, röstnig i all ära men men, det ser ut som om något annat styr i Stänkan...
Just nu vill jag bara bli av med min soptunna..
Hoppas du kör på som vanligt och ger och tar där det behövs!!

//CATTIS

Margit Urtegård sa...

Hej Cattis!

Gott nytt! Ja, allt är som vanligt, precis som det blev på/under våren 2008 när Jens Persson (C) och company tog över. Jag kör på så gott jag kan så länge jag orkar kasta av mig allt skitsnack som grabbarna håller på med. Det är populärt att skjuta budbäraren i den här kommunen vet du.

Ebbe Ollman sa...

Vet du något som vi andra inte vet? Fram med det i så fall!

Margit Urtegård sa...

Hej Ebbe!

Man måste nog vara blind eller döv eller båda och för att missa vad som just nu händer i Strängnäs kommun. Konstigt att du ställer samma fråga som Jens Persson (C) oftast kommer med när man frågar lite närmare i/om de olika politiska saksfrågorna?! Mycket underligt! Av honom förväntar jag mig bättre svar, av dig förväntar jag mig ett större engagemang.

Ebbe Ollman sa...

Jag är engagerad så det räcker men av vana försiktig med att "ropa varg" och även rätt pragmatisk.

Anonym sa...

Kommunens anläggings- och serviceenhet hade lokaler och mark på gamla så kallade Måsen i Ulvhäll. Vad gör man då jo man hänvisar till att ett visst läkemedelföretag behöver kunna expandera och därför säljer (eller byter?) man sina lokaler och mark till Jan Perssons Kilenkrysset!!? Samma Persson får sedan bygga "nya" lokaler (tror att det är gamla baracker som piffats till?) vid soptippen som kommunen sedan hyr för en nätt summa?

Efter ett par år köper sedan kommunen hela bygget vid soptippen för hur mycket pengar, tror jag hört 20 miljoner?? Nu några år senare har man sparkat personal så att lokalerna vid soptippen står mer eller mindre tomma. Verkstaden hyr man tydligen ut till någon privat entreprenör?

Nu är kommunen igång igen och ska tydligen göra korkade affärer ännu en gång! Det blir väl som vanligt kommunen säljer billigt eller byter bort mot att hyra av Jan Perssons Kilenkryss?

Så det är inte alls konstigt att Margit undrar hur det står till med olika beslut i denna kommun och kopplingar till kommunens starke man (Vi är många i denna kommun som undrar vem som styr vad? Vi är väl alla överrens om att det i alla fall är någon person som heter J Persson?