fredag 28 januari 2011

Hans Noreen (SP) fäktar hej vilt!

Min familj får svara i telefonen här hemma. Vi har ingen nummerpresentatör så vi ser inte vem som ringer. SVT/Östnytt och Radio-sörmland har ringt ganska ofta på sistone; jag vill inte ge de vatten på sin kvarn. Jag instämmer i vad en anonym skriver på nättidningen: "Det börjar likna Slaget vid Sedan". Jag tror det är fjärde gången på två veckor jag nu hängs ut i tidningen. I dag är det 70-åriga Hans Noreen sin tur. Han säger till tidningen: "Bloggare måste ta ett ansvar. Det går inte att bara låta en feg anonym person slänga ur sig en massa påhopp och låta det stå kvar".

Jag har självklart ett stort ansvar som bloggare att se till att alla oförskämda och kränkande kommentarer riktade mot andra tas bort; vilket jag också gör. Men, jag sitter inte framför datorn för jämnan; jag har ett liv också. Kommentaren som Hans Noreen har polisanmält mig för togs bort samma dag som den kom dit. Att det är just Hans Noreen som polisanmäler mig är nästan lite skrattretande. Han har lett en smutskastningskampanj mot mig i flera år vid det här laget. Han har uppenbarligen ingen skam i kroppen alls.

Det positiva med det hela är att nu kommer polisen att ta tag i frågan och fallet blir prövad. Då kanske alla tomma hot om polisanmälningar mot min blogg upphör i framtiden.

6 kommentarer:

Krister Lumme sa...

Men för jösse namn Margit. Det är väl inte inte ens fel att två träter ?

Margit Urtegård sa...

Hej Krister.

Jag vet väl att det inte är ens fel när två träter. Vad vill du ha sagt med det? Välkommen till min blogg förresten. Kul med icke-anonyma kommentatorer.

Ylva Andersson sa...

Heja Margit!

Starka politiker och speciellt starka kvinnor behövs i politiken. Hoppas du inte nedslås av allt som har hänt sista tiden utan kämpar vidare. Samt att du har styrka och mod att sitta kvar i de politiska nämderna som du har blivit vald av invånarna i Strängnäs. Jag håller på dig!
PS Synd att du inte bor och verkar i Eskilstuna.
// Ylva

David Bergström sa...

Håller helt med om det Ylva säger! Utom det med Eskilstuna ;) We need you here!

Du är den lilla klicken ljus vi faktiskt får från kommunfullmäktige. (Det finns några klickar till men du är den mest aktiva klicken :p )

KUTGW (Keep up the good work)

/David Bergström

Bullen sa...

Men ska du då polisanmäla allt som folk sagt och skrivit om dig? Eller kan man vara man/kvinna nog och låta sånt passera? Tydligen kan inte vissa DAGIS barn de och måste man hitta nått och gnälla på när inte ord och utstötning hjälper ja då tar man tydligen till vilka metoder som helst för att skapa problem. Som jag skrev på din facebook sida, så är du inte bunden varken i ärekränkningslagen eller i internet lagen till vad andra skriver i din blogg, så lycka till med den anmälan. Stå på dig Margit. En helt oanonym kommentar från Bullen

Margit Urtegård sa...

Hej David!

Jag lovar, jag skall Keep up the good work! Tusen tack för ditt stöd. Strängnäspartiets yngsta medlem lämnade partiet på grund av allt bråk gubbarna har startat. Det är inte direkt vad SP behöver. Det är svårt att värva ungt folk till partiet då våra gruppmöten mest har bestått av gnälliga karlar. Man blir bara matt av alltihopa. Men, skam den som ger sig. Samma karlar som nu har avsatt mig som gruppledare har länge gnällt över att det är jag som är partiet. Vad händer nu då? Det blir spännande att se. Kanske de kan döpa om sig till pensionärspartiet?