söndag 30 maj 2010

Lotta Grönblad (S) tillstår att hon ingen plan har!

I lördagens Strengnäs tidning står det: "Det finns inga beslut om var Långbergsskolan eller Storken ska ta vägen efter evakueringstiden. Karinslundskolans framtid är lika oklar. Det tillstår Lotta Grönblad (S), ordförande i barn- och utbildningsnämnden." Jag kan tyvärr inte länka till denna artikeln på nättidningen då Eskilstuna-Kuriren har börjat med nätcensur. Det är nog den sosseledda majoriteten i Strängnäs kommun tacksamma för!

Så Lotta Grönblad har inte, som Sickan i Jönssonligan åtminstone brukar ha, en plan. Är någon förvånad? Efter att ha hört Grönblad på kommunfullmäktige senast, där hon från talarstolen säger att 5-10 årsplaner gjordes bara i Sovjet och att hon därför inte kan ge något svar om Långbergsskolans framtid, så förväntar jag mig inte särskilt mycket klokt från den kanten. Flytten av Långbergsskolan blir tydligen inte temporär, som Grönblad lovade. Det om något är sorgligt.

Fast hon inte har någon plan så är hon alltså nöjd med beslutet om att bussa 200 ungar genom stan i oöverskådbar framtid. Tidningen skriver: "Så trots en skollokalsutredning som inte bara tagit flera års arbete i anspråk för både politiker och tjänstemän utan också spridit osäkerhet och rädsla i skolorna, finns det ändå ingen tydlig plan." Ja, vad säger man?

3 kommentarer:

Jens Bengtsson sa...

Ekuriren har ju inte publicerat en enda full artikel på nätet på över ett år, utan bara utdrag med hänvisning till att "hela artikeln" finns i papperstidningen. Otidsenligt javisst, men varför upprördheten just nu?

Margit Urtegård sa...

Hej Jens!

Jag pratar inte om ofullständiga artiklar, fast det också är onödigt. Jag talar om att det inte finns ett enda ord om vissa nyheter (som finns i papperstidningen) på nättidningen. Jag har pratat med tidningschefen i Strängnäs om detta och hon beklagar att det är så.

Anonym sa...

Jag tror att många journalister är grymt irriterade över att man snor texter och bilder hej vilt och lägger ut det på nätet utan att betala en krona.Det kan vara en förklaring varför man inte lägger ut alla artiklarna på nättidningen.