fredag 16 april 2010

Stort GRATTIS Nedzad Jazic!

I går skrev jag i en kommentar på min blogg: "Jag har nu fått veta att Jazic får ha sin vagn på torget. Han skall bara göra några smärre ändringar på sin befintliga vagn. Det glädjer mig oerhört mycket att problemet nu är löst."

I dag står det i tidningen: "Det kommer bli fint, säger grönsakshandlare Nedzad Jazic som är glad att det nu verkar som att hans problem med att få stå på Gyllenhjelmstorget är löst för gott. Kommunen och Jazic har kommit överens om hur hans vagn ska se ut. Framför allt ska han använda sig av markisväv för att skydda grönsakerna, och då gör kommunen ett undantag från reglerna."

Ingen regel utan undantag och i bland segrar förnuftet! Vi är många som ser fram emot att köpa grönsaker på Gyllenhjelmstorget igen.

1 kommentar:

erik berg sa...

Nu blev det ju en riktigt bra lösning av detta "lilla problem".

Se mitt första inlägg på den tidigare artikeln, kanske har Marianne läst denna blogg?!?

Erik